BENVINGUTS I BENVINGUDES AL BLOC DE L'SLM

Aquest és el nou espai virtual que podem emprar per compartir experiències i conèixer millor tot allò que estem fent.

El dia a dia no ens permet estar al cas de totes les activitats que fan la resta de companys, per tant amb aquest nou marc volem obrir un nou canal de comunicació i debat.

dimarts, 23 de febrer del 2010

Jornada a la UdL sobre plurilingüisme

El divendres 19 de febrer va tenir lloc a la Universitat de Lleida la jornada "De les polítiques a les pràctiques: estratègies per a la introducció d'una tercera llengua i per a la gestió del plurilingüisme a l'aula".

Al llarg de la jornada es van presentar experiències molt interessants. Recomano especialment la presentació del projecte Quantum LEAP (Learning English for Academic Purposes), un entorn virtual amb materials per a l'ensenyament de l'anglès; del Pla estratègic d'internacionalització i el Pla de política lingüística de la URV, i del Pla de llengües de la UAB. Aquest darrer pla va ser presentat per Marta Estella, vicedirectora del Servei de Llengües de la UAB, en una comunicació que duia el suggeridor títol "Per què en diem tercera llengua si volem dir anglès".

Al marge de les experiències concretes, però, van ser molt interessants els punts de debat i propostes que van sorgir, al voltant del plurilingüisme i de l'anglès, sobretot. Es va debatre, per exemple, sobre la reducció del plurilingüisme a una tercera llengua, l'anglès; el plurilingüisme entès com la competència (o el nivell) en una determinada llengua o bé com la competència per moure's en un entorn en què es fan servir diferents llengües; la participació de diversos agents interns o externs a la universitat en la governança del multilingüisme; tercera llengua (o anglès) vs. plurilingüisme; l'ús de l'anglès a l'aula; l'acreditació del professorat que imparteix classe en anglès; l'estatus de l'anglès com a tercera llengua, etc. I, planant per sobre de tots els debats, un lament unànime: la falta de recursos

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada