Ahir vam assistir a la IV Trobada sobre Semiimersió a Catalunya - L'Ensenyament de l'Anglès a la Universitat Cosmopolita, organitzada pel Servei de Llengües de la UAB i
el Grup de recerca CLIL-SI, entre altres entitats de la mateixa UAB. Trobareu un bon recull dels aspectes que s'hi van tractar en l'apunt que Marta Estella fa al seu blog.
Destaco d'entre tots aquests temes algunes reflexions per al debat:
- El desenvolupament d'una segona o tercera llengua no ha d'implicar substitució de la primera llengua. Al contrari: el desenvolupament de la segona o tercera llengua ha de garantir o afavorir també el desenvolupament de la primera llengua. Des d'una altra perspectiva, l'anglès com a llengua d'ús científic ha de servir també per renovar l'ús científic de les llengües autòctones.
- El desenvolupament de l'anglès no s'ha de fer d'una manera uniforme, sinó tenint en compte les especificitats de cada centre, estudi, estament, etc.
- Quin anglès hem d'ensenyar? Es va parlar de l'ELF: English as a lingua franca. Es tracta d'una nova varietat, no parlada per nadius, que serveix per a la intercomprensió entre professionals. Tot i això, cal garantir per la qualitat en l'ús de l'anglès.
- Cal seduir i no imposar per a l'aprenentatge d'una llengua: cal animar el professorat i l'estudiantat.
Al llarg de la trobada diversos professors i professores de la UAB i la UPC van presentar les seves experiències d'ensenyament d'una matèria en anglès.
En tot cas, es va evidenciar una altra vegada l'actualitat del CLIL.
[965] Com escriure una ressenya
Fa 7 anys
Hi ha hagut algun exemple interessant entre les experiències que han presentat?
ResponElimina