BENVINGUTS I BENVINGUDES AL BLOC DE L'SLM

Aquest és el nou espai virtual que podem emprar per compartir experiències i conèixer millor tot allò que estem fent.

El dia a dia no ens permet estar al cas de totes les activitats que fan la resta de companys, per tant amb aquest nou marc volem obrir un nou canal de comunicació i debat.

divendres, 7 de maig del 2010

Jornada didàctica a UAB Idiomes Barcelona. Aplicacions pedagògiques del web 2.0


Avui he assistit a l'acte d’UAB Idiomes. Ha tingut lloc en el bellíssim edifici de l’hospital Sant Pau. Hi han participat ponents de la pròpia UAB, tant d’UAB idiomes com de l’SdL, i d’altres entitats. Ha estat una barreja de contemplacions teòriques amb idees d’aplicació pràctica a l’aula i la vida professional dels formadors.
J. Sanchezi K. Donaghy han presentat el model d’integració de les TIC en el projecte UAB Idiomes2.0 tot fent-ne el recorregut de la seva història. UAB Idiomes compta amb molts professors per la qual cosa estan optant per organitzar-se en xarxes professionals que estan ubicades a NING. (pregunta: I què passarà ara que NING ja no és una eina gratuïta?) De mica en mica ha anat creat la seva presencia o identitat digital un NING, youtube, o delicious.
Pel públic divers que tenen (estudiants on campus nacionals i internacionals, seniors, in-company training) han creat espais virtual per donar lloc a l’aprenentatge fora de l’aula. Amb aquestes espais es pretén ajudar als alumnes desenvolupar l’autonomia de l’aprenent. Aquet tema ha esta el tema central de la xerrada de B. Gonzalez i L. Torres. El que més m’ha interessat de la seva presentació eren l’ús del blogfolio, és a dir aplicar el Portafoli Europeu de les Llengües i fer-ne un portafoli digital en forma de bloc, tot integrant-ho amb l’ensenyament presencial, equipant els aprenents d’eines per a l’aprenentatge al llarg de la vida.
Les presentatcions de N. Hockly, J. Keddie, I. James, J. Pujolà han donat idees inspiradores d’eines i la seva aplicació dins i fora de l’aula. De Nicky Hockly m’he  quedat amb les eines de podcasting que suggereix i les idees de fer-los sevir er crear dictats o la producció de textos orals dels estudiants.
També s’ha parlat dels Personal Learning Environments. N. Hockly recomana participar en webheads in action ja que és una comunitat molt activa i recolzant. J. Kerry ha presentat idees molt creatives de fer servir videoclips de youtube. Ian James, en la seva presentació que gairebé semblava un tour de force per la quantitat d’eines que ha volgut presentar breument. M’he quedat amb ganes d’aplicar alguns amb els meus estudiants sobretot els que van dirigit a la producció oral.
Joan Pujolà comentava la possibilitat i al mateix temps la necessitat de combinar la formació lingüística amb la formació digital.
Finalment, E. Serra ha aportat el toc reflectiu, crític sobre algunes de les implicacions que aporta l’estar perpètuament en un estat beta.

En els pròxims dies segurament es publicarà el vídeo de les ponències. Potser puc presentar en entrades separades algunes de les idees que m’han agradat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada